Jak vybrat správnou realitní kancelář

Jak vybrat správnou realitní kancelář

Dům nebo byt prodává většina z nás maximálně jednou za život. A není to žádná legrace. Potřebujete totiž dobře stanovit prodejní cenu, abyste pokud možno vydělali a abyste také prodali nemovitost v rozumném čase. 

Potřebujete-li nemovitost správně inzerovat, musíte ji nejen dobře popsat, ale také šikovně nafotit. Tím ale proces nekončí, právě naopak, vše začíná. Musíte umět komunikovat se zájemci, prověřovat jejich důvěryhodnost, zda mají požadované finance na koupi nemovitosti, případně jestli mají šanci získat od banky úvěr. Budete muset pečlivě připravit právní dokumentaci, zajistit komunikaci s katastrem nemovitostí, zprostředkovat úschovu peněz a mnoho dalšího. Prodej nemovitosti se tak stává poměrně náročnou finanční transakcí, jejíž náležitosti zná dopodrobna málokterý laik.

Zvažujete-li prodej nemovitosti, musíte v první řadě zmapovat situaci a rozhodnout se, kolik času a energie jste schopni do této činnosti investovat. Už nalézt bonitního kupce je leckdy oříšek.

Málokomu se do takové akce chce pustit bez pomoci profesionála, který má v daném oboru přehled, praxi a především zkušenosti. Jak ale vybrat vhodného partnera pro prodej Vaší nemovitosti, který pomůže její prodej zprostředkovat a zkrášlit? Věnujte pozornost detailům při komunikaci s realitním makléřem. Dobrý makléř Vás seznámí se způsobem práce realitní kanceláře, se všemi procesy a možnostmi, které Vaši nemovitost upřednostní před ostatními nabídkami. Dejte si ale pozor, legislativa nereguluje makléřskou činnost a činnost realitních kanceláří, proto si důkladně rozmyslete, komu svěříte pravděpodobně jednu z největších finančních transakcí Vašeho života.

I když se řada lidí chce vyhnout placení provize, rozhodně doporučujeme využít specializované realitní kanceláře. Nejen, že kancelář obvykle zajistí rychlejší prodej, ale především pomůže s administrací, smlouvou a navíc zkušený makléř dokáže vyřešit i nestandardní situace. Nicméně doporučujeme zjistit, jak vysoká je provize realitní kanceláře a jaké služby jsou v provizi obsažené. Provize běžné realitní kanceláře se pohybuje v průměru okolo 5 % a za specializované služby se často ještě připlácí. Zkuste se poohlédnout po realitní kanceláři, která je vstřícnější a poskytuje všechny služby již v jedné, transparentní, provizi. Jinak řečeno, pakliže dané realitní společnosti svěříte svou nemovitost k prodeji, tak cena veškeré služby bude obsažena v jednotné provizi. Příkladem je společnost House Heroes, která poskytuje nadstandardní služby v provizi 1,99 % oproti 5 %, které mají ostatní realitní kanceláře.

Jak dále poznat slušnou a zkušenou realitní kancelář krom toho, že provize za zprostředkování prodeje nemusí být nutně vysoká? Znakem zkušené realitky je, že negarantuje konkrétní cenu za prodej nemovitosti dřív, než nemovitost důkladně prohlédne. Bude po Vás vyžadovat doklady k nemovitosti a netlačí Vás do rychlého rozhodnutí.

Samozřejmostí je, že s Vámi dohodne formu, kterou bude Vaši nemovitost propagovat, zorganizuje prohlídky podle Vašeho přání a bude s Vámi aktivně komunikovat. Slušná realitní kancelář Vám poradí s právními záležitostmi a přípravou smluvní dokumentace pro převod, ve spolupráci s advokátní kanceláří. Zajistí administraci při podpisech smlouvy a veškerý administrativní servis (daňové přiznání k dani z nabytí nemovitosti, převody energií a služeb, jednání s katastrem nemovitostí atd.) a předání nemovitosti kupujícímu. Standardem musí být i to, že Vám pomůže s formalitami, pomůže zajistit znalecký posudek a profesionální jednání s kupujícím.

Kvalitní realitní kancelář se prezentuje zkušenostmi, vlastním know-how a při zpracování zakázky postupuje systematicky a důkladně. Důraz je kladen na přípravu nemovitosti k prodeji, ocenění nemovitosti dle reálných dat, příprava prezentace (home-staging, profesionální fotografie, video-prohlídka, 360 stupňová online prezentace, prezentační složka s kompletními informacemi pro kupujícího, atd.). Prodej nemovitosti si žádá specializovaný marketing (kromě standardní inzerce na internetu i další marketingové aktivity, které maximálně zatraktivní Vaši nemovitost v očích kupujících).

Obecně, dobrá realitní kancelář nabízí všechny služby, spojené s realitami, v jednom balíčku. Nejen tedy zajištění financování koupě nemovitosti pomocí hypotéky nebo úvěru ze stavebního spoření, ale i výkup nemovitosti v případě, že prodávající s prodejem z jakéhokoliv důvodu spěchá. Samozřejmostí jsou finanční služby, vyřízení pojištění, právní služby, informační servis, propagační služby či vyřízení PENB (průkaz energetické náročnosti budov, zkráceně tzv. energetický štítek).

Dalším vhodným prověřením realitní kanceláře je, zda je odborníkem na daný region. Zda spolupracuje s bankami, notáři, právníky či odhadci, atd. Pakliže se Vám věnuje profesionální makléř, který odpoví na všechny Vaše otázky a navíc Vás upozorní i na další okolnosti, na které jste se zapomněli zeptat nebo jste o nich netušili, pak si buďte jisti, že jednáte s profesionálem. Takovou spolupráci můžete považovat za oboustranně velmi výhodnou.

Při prodeji nemovitosti se nevyplatí riskovat a bez znalosti situace provádět zásadní rozhodnutí. Můžete si vše zajistit sami nebo využít služeb odborníků z realitní kanceláře. Ať už se rozhodnete jakkoliv, měli byste mít na paměti i to, že manipulaci s penězi je lepší přenechat odborníkům, kteří zajistí spolehlivé vypořádání kupní ceny nemovitosti mezi prodávajícím a kupujícím, díky čemuž má kupující jistotu nabytí vlastnického práva ke kupované nemovitosti a stejně tak i prodávající si může být jistý, že dostane za prodávanou nemovitost řádně a včas zaplaceno.

Jakmile si vyberete konkrétní realitní kancelář, zkuste ji také osobně navštívit. Sídlo, vzhled interiéru, vystupování zaměstnanců a celkové prostředí Vám napoví dost o přístupu společnosti. Už první osobní návštěva a setkání s makléřem může přinést dostačující množství informací k rozhodnutí, zdali jste skutečně na správném místě.

Vaše první setkání s realitní kanceláří by mělo být informativní. Nechte si vysvětlit, co všechno za Vás kancelář udělá, jak velká bude provize, co všechno je zahrnuto v provizi realitní kanceláře, zda smlouva s RK bude exkluzivní nebo neexkluzivní, jak dlouhá bude platnost smlouvy a kdy má RK nárok na provizi.

Častým hlediskem, který je však zcela zavádějící, je počet zakázek, jež realitní kancelář spravuje. Je jistě zajímavé, když RK inzeruje tisíce nemovitostí. Položte si však otázku, zdali při takovém počtu nezapadne Vaše nemovitost mezi ostatními nabídkami a zda, bude-li makléř, který se stará o sto zakázek, mít čas Vám každý týden volat a zakázce se patřičně věnovat. Dokonce lokální / regionální realitky mají mnohem více zkušeností z daného místa a mohou tak lépe pomoci. Máte-li zájem prodávat nemovitosti v Praze, pak House Heroes je tím pravým a zkušeným partnerem, který Vaši nemovitost v Praze prodá za minimální odměnu.

Zlaté pravidlo: Jedna nemovitost – jedna kancelář

Odborníci z oblasti realit svým klientům často doporučují, aby s kanceláří, poté, co si ji vyberou, spolupracovali na základě výhradní dohody, tj. neoslovovali se stejnou nabídkou jiné kanceláře. Různé kanceláře mohou totiž o stejné nemovitosti uvádět jiné údaje, což nakonec může vzbuzovat dojem neserióznosti.

Jiným rizikem je, že kanceláře budou nemovitost nabízet na stejných serverech, takže se pak na nich objeví několikrát a bude to vypadat, že ji z nějakého důvodu nelze prodat. Na druhou stranu, realitní kanceláře v rámci výhradní spolupráce mohou klientům nabídnout více produktů z realitních serverů, které pak mohou zrychlit prodej nemovitosti.

Vždy je však praktické přesně si s realitní kanceláří stanovit dobu, po kterou bude nemovitost nabízet exkluzivně. Po jejím uplynutí má klient možnost hledat si kupce sám, anebo i prostřednictvím jiných kanceláří a makléřů. Pokud dojde k prodeji tímto způsobem, původní kanceláři neplatí provizi.

Víte že…

Jednou z nejžádanějších služeb, které se využívají při prodeji nemovitostí, jsou tzv. homestagingové služby? „Home Staging je svým charakterem ryzí marketing nemovitosti, který zatraktivní prodej Vaší nemovitosti a několikanásobně zvedne její hodnotu. Vizuální část je jen jednou složkou. Neméně důležitá je promyšlená strategie a zacílení na potenciálního kupce. V širším měřítku lze do Home Stagingu zahrnout i posouzení úprav technického stavu nemovitosti, zhodnocení toho, co se vyplatí měnit a opravovat, aby bylo možné nemovitost výhodněji prodat. Využijete-li při Home Stagingu i 360° aplikaci pro online prohlídku Vaší nemovitosti ve virtuální realitě, zaručeně zaujmete potenciální kupce netradičním marketingem. Z pohodlí domova si přece každý udělá čas na prohlídku Vaší nemovitosti. Pakliže bude využit Home Staging, můžete očekávat, že Vám bude neustále zvonit telefon s žádostí o osobní prohlídku Vaší nemovitosti.

Nezapomeňte, že při prodeji nemovitosti jde často o milionové částky, proto je nutné prodeji věnovat čas. Zkuste to s House Heroes, rádi Vám za nejnižší provizi na trhu poskytnou nadstandardní služby a specializovaný servis. 1,99% je ohodnocení vysoce profesionálních služeb, které zaručí hladký, rychlý a pro Vás velmi finančně zajímavý prodej nemovitosti. A jak to je s odměnou pro House Heroes ve výši 1,99%? Zaplatíte ji pouze v případě, pokud budete s poskytnutými službami skutečně spokojeni. Realitní hrdinové z House Heroes jsou féroví, protože věří v to, že přesně takové partnery pro prodej Vaší nemovitosti hledáte. House Heroes mění svět realit a to je skvělá zpráva, protože díky nim jsou služby v oblasti koupě a prodeje realit komplexnější, vstřícnější a především dostupnější.

Získali jste hodnotné poznatky pro správný výběr vhodné realitní kanceláře? Líbil se Vám článek? Podpořte nás a sdílejte ho se svými přáteli na Facebooku.

Chcete dostávat více užitečných rad z oblasti realit? Sledujte naši facebookovou stránku House Heroes, označte ji jako‚‚To se mi líbí’’ a buďte s námi v kontaktu.

HouseHeroes.cz – Spolupracujte s hrdiny, měníme svět realit.

Žádné komentáře

Přidávání komentářů bylo zakázáno